Saturday, September 25, 2010

Aku Nak Lagi!

Assalamualaikum, sme dan salam lebaran.

Lame btol takde entry. Drpd lom kawen smpi laa da 3 bln kawen. Isteri aku tanye "abg da tak hapdet blog abg ke?"

Lalu aku mjwb dgn jwpn stendet suami2 dlm drama, "isyy... awak org pompan mane tau hal laki2!"

Isteri aku pun membuat reaksi spt isteri2 dlm drama gak iaitu menukar channel kpd channel drama yg bkn kesukaannya sbg tanda protes kpd helah DAP aku.

Oh, lupe lak aku nk memperkenalkan isteri aku. Namanya Umi Hanisah aka Dang Umi. Orgnye besar, tak kecik. Kejap2 sweet, kejap2 garang tp mostly garang laa ... "Adoiii!" (dia twist pergelangan tangan aku lps baca ayat tu).

Dia skang ske tgk babat aku terkeluar kt tepi. Aku ni mmg dr dulu terkenal dgn slim cooking tp akibat tindak tanduk dia menjaga pemakanan aku, lalu berat aku semakin bertambah kdg2 smpi 5 kilo! Aku hrp berat yg tmbh tu biarlaa dr tuboh bdn aku dan bkn berat dosa yg tmbh... Na'uzubillah. Haha!

Okelah... nti ade masa lg aku hapdet lg. Aku sng dgn gaya bahasa aku tp klu korg tak sng, aku mintak maap awl2. amek laa ideanya tp jgn dicaci hiasannya. Wlupn "bahasa melambangkan bangsa" tp aku yakin aku maseh tetap memartabatkan bangsa aku berbanding dgn Melayu2 wannabe laen.

Aku suke korg sbb korg baca blog aku. Isteri aku ske blog jugak tp CxxLBLxG laa (bkn niat utk melakukan promosi percuma di sini. jgn lak salah baca mcm aku taep jenama ayer setan lak kt situ). Oke... jumpe lg!

No comments:

Post a Comment